יום שלישי, 3 במאי 2016

אמרי שפר כ"ו ניסן ה'תשע"ו



הדבר היחיד שאנחנו לומדים מההיסטוריה הוא שבני האדם אף פעם אינם לומדים מההיסטוריה.  
     "ההפך של אהבה אינו שנאה, אלא אדישות. ההפך של אומנות אינו כיעור, אלא אדישות. ההפך של אמונה אינו כפירה, אלא אדישות. וההפך של חיים אינו מוות, אלא אדישות". (אלי ויזל)
     הוכח את עצמך תחילה, ורק לאחר מכן "תוכיח את עמיתך", ואז "לא תישא עליו חטא". (הבעש"ט)
     הפשע הבלתי נתפס של המאה העשרים, יותר משהיה ניצחונו של הרשע, היה חטאו של הצופה ה"חף מפשע".
כוחה של תפילת "יקראוהו באמת"

     לפני למעלה ממאה שנה בעיירה קטנה שנקראת "שאוול" נישאו זוג בשעטו"מ.  אברהם עב"ג חיה מושא. השנים חלפו ובני הזוג טרם נפקדו בזרע של קיימא.  תפילות, דמעות, תרופות,  וילדים אין!!

     לאחר עשרים שנות עקרות הציעו להם הרופאים שבווינה,  ישנו רופא מספר אחד בתחום,  והוא ודאי יוכל לעזור להם .ואכן,  נדדו הזוג הרחק לאוסטריה בווינה שבמזרח אירופה.  נכנסו הזוג לאותו
רופא בהתרגשות עצומה הגישו לו את כל הניירת ואת כל הבדיקות. הפרופסור עבר על הניירת בעיון. כשהוא סיים לעיין,  הוא הסתכל עליהם ושתק.  במבט חד הניע ידו בתנועת ביטול ואמר:  יצמחו לי שערות בכף היד אם לכם יהיו ילדים . אין סיכוי!"והוא הניף את ידו לשלום.

     חזרו הזוג לביתם מיואשים ומדוכדכים עד עמקי נשמתם. אבא של חיה מושא שהיה אחד מגדולי הדור התגורר בביתם ובאותה העת שהם חזרו לביתם ישב אביה ולמד.  האישה רצתה להתפרץ בבכי אולם פחדה שזה יפריע ללימודו של האב הגדול .מסיבה זו, היא נכנסה לאורוות סוסים שהייתה בסמוך לביתם,  ובכתה במשך שעתיים תמימות,  אמרה תהילים בדמעות שליש.  ופרקה את כל אשר על ליבה.  לאחר שעתיים של בכי תמרורים היא נכנסה הביתה ומולה הופיע אביה.  והנה הוא ראה את עיניה הנפוחות והאדומות ושאלה: " חיה מושא, מדוע עיניך אדומות ונפוחות ?" והיא השיבה: שהם חוזרים עכשיו מוינה והפרופסור סתם את הגולל על הסיכוי שאי פעם יהיה להם ילד,  היא סיפרה לו שהפרופסור אמר שאם יצמחו לו שערות בכף היד - יהיו להם ילדים. אמר לה האב הגדול , "חיה מושא זכרי את היסוד שאני הולך לומר לך כעת ותחקקי אותו על לוח ליבך! ''קרוב 'ה' לכל קוראיו לכל אשר יקראוהו באמת" . מה פירוש "באמת"? הפשט הוא,  שאדם מתפלל ל הקב"ה וההרגשה שלו שרק הוא יכול לעזור לו ! רק ה' יכול להושיע אותו!  את ובעלך התפללתם במשך שנים אלפי תפילות,  אבל התפילה הזו שעכשיו התפללת שעתיים תמימות היא תפילה מסוג אחר,  מזן אחר.  מעולם לא התפללת תפילה כזו! כל אלפי התפילות שהתפללת היו כאשר תוך ליבך היה את הפרופסור מוינה שאולי הוא יעזור . ועכשיו - זו הייתה תפילה בלי הפרופסור מוינה, ויש לך ידיעה ברורה שרק ריבונו של עולם יכול לעזור ולהושיע, הרופאים אינם יודעים דבר.  התפילה הזו הייתה חסרה , והנה היא הגיעה! ומובטחני שעם התפילה הזו "קרוב ה' לכל קוראיו לכל אשר יקראוהו באמת!"  ובזכות זה שהתחשבת בתורה שאני לומד ולא רצית להפריע לי בלימוד,  בטוח אני שתיוושעו בזרע של קיימא!"

     אכן,  דבריו התקיימו.  לאחר תשעה חודשים העיירה שאוול צהלה ושמחה: נולד בן זכר!  ביום השמיני עשו ברית וכל העיירה הגיעה . המברך את ברכות המילה אמר: "א-לוקינו            וא-לוקי אבותינו, קיים את הילד הזה לאביו ולאמו ויקרא שמו בישראל יוסף שלום אלישיב", הוא מרן פוסק הדור זצ''ל!!
חוויית השבוע שלי
http://h-y.xwx.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה