יום רביעי, 21 באוקטובר 2015

אמרי שפר ט' חשון ה'תשע"ו




אדם מאמין חייב לקחת את אמונתו ולהביאה לידי מעשה, מדגיש הגר"ש שבדרון. אדם ש'אומר' בכל הזדמנות אני מאמין בה' ושומר תורה ומצוות אבל באותה מידה אני גם מאמין בדברים הסותרים את עיקרי האמונה היהודית, סופו של דבר שהדעות הסותרות עלולות להביא ל"קצר חשמלי" בנפשו, והוא פשוט יכול "להישרף"

     “את ענייני הדירה”, הורה לי, “ תשאיר לאישה. זוהי מקומה! מקומך הוא אך בבית המדרש ושם תשקיע ראש ומשאבים! (מרן הרב עובדיה יוסף זיע''א(

     באו זוג אחרי לידת בת לפני מרן "החזון איש . " הבעל רצה לעשות קידוש בשבת, ואילו האישה ביקשה להמתין עוד שבוע, אין לה כוח. אמר להם "החזון איש'' שאפשר לעשות "קידוש " גם בשבוע הבא . לאחר שהלכו אמר רבנו לאחיינו , הגאון רבי שמריהו גריינמן: " מחר עוד ישאלו אותי מה לבשל בצהריים..." ("נר לשולחן שבת")

     החינוך החשוב ביותר הוא הדוגמה האישית (שמואל אייזיקוביץ)

בהמשך הדרך (אפריון שלמה, עלון 140)
     היי, א-לוקים, אפשר לשאול אותך שאלה ודאי מבטיח שלא תתרגז אל תפחד 
     מדוע נתת לי יום כזה גרוע ? למה אתה מתכוון ? זה התחיל שלא קמתי בזמן. כן... הרכב לא הניע כי נגמר לי המצבר והייתי צריך לחפש מישהו שיעזור לי עם הכבלים. אוקיי 
     ובארוחת צהריים הביאו לי את המנה הלא נכונה, והיו צריכים לתקן לי את ההזמנה, ועד שהביאו לי את זה כבר נגמרה לי ההפסקה ולכן קמתי ולא אכלתי. אהה, תמשיך.
     וכשיצאתי מהמשרד, באתי לענות לטלפון הנייד, הוא נפל לי מהיד והתרסק על הרצפה. ומה עודכשבאתי הביתה, תכננתי להשתמש במכשיר החדש שקניתי לעיסוי רגליים, אבל נחש מה... כשפתחתי אותו גיליתי שמכרו לי אותו בלי כבל חשמלי.
     אני מבין... שום דבר לא הסתדר לי היום, רק צרותלמה עשית לי את זה א-לוקים?!
     תן לי להיזכר... מלאך המוות הגיע לביקור במיטתך הבוקר, ונאלצתי לשלוח את המלאכים שלי להילחם בו, אז בזמן הזה עד שהם יסלקו אותו ריחמתי עליך ונתתי לך לישון בזמן הזה. לכן קמת מאוחר.
     לא נתתי לרכב שלך להניע, משום שבדיוק בזמן הזה היה נהג שיכור שחזר מבילוי ונסע בנתיב הקבוע שלך לעבודה, ואם היית יוצא בזמן הוא היה פוגע בך.
     עובד המסעדה שהכין את מנת ארוחת הצהריים שלך היה חולה , ואם היית נדבק ממנו היית צריך להפסיד כמה ימי עבודה, ואני יודע שאתה צריך אותם.
האדם שאיתו עמדת לדבר בטלפון, רצה לשקר לך בעניין מסויים והיה גורם לך נזק גדול, לכן העדפתי שישבר לך הטלפון 
     אה, ולגבי המכשיר עיסוי, במכשיר עצמו היתה תקלה פנימית לו היית מחבר אותו לשחמל היה נגרם לך קצר בכל הבית ,והיית אתה ומשפחתך בסכנת התחשמלות חמורה.
     אה.. וואו, לא חשבתי על כל הדברים הללו, אני מצטער שפיקפקתי בך, ושלא שמתי על ליבי שאולי יש סיבה לכל דבר זה בסדר, אין לך על מה להתנצל או להודות, מה שחשוב זה שלמדת שלכל דבר יש סיבה, ושיש לי את הדרך שלי לבצע את התוכניות שלי.
     שיחות כאלה מתרחשות עם א-לוקים בכל יום. רק שאנחנו אף פעם לא שומעים את הצד של א-לוקים בשיחהאם נקשיב היטב נבין שהדרכים שלו יתבררו לנו בהמשך הדרך

חוויית השבוע שלי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה