את הפסוק 'את אשר יאהב ה' יוכיח' יש לפרש כך: מי שאוהב את
הקב"ה, צריך להוכיחו, כביכול, על שעדיין אינו גואל את בניו" (רבי
יחיאל-מיכל מזלוטשוב(
הרה"ק רבי יצחק אברבנאל אומר: כל עת שאדם
מבקש חוכמה - הוא משכיל, אך כשחושב שהשכיל - כבר סכל
הרה"ק רבי נפתלי מרופשיץ אומר: להוכיח
לשוטה שיש פיקח ממנו - לכך דרושה חוכמה מרובה.
הרה"ק רבי שלמה אלעמי אומר: מי שהוא אצל
עצמו חכם - אצל בני אדם הוא סכל.
הזגג של האדמו"ר הרב שלמה הלברשטאם השני
מבאבוב זצ"ל (פניני עין חמד, גיליון 541)
פעם התקשר רבנו באמצע הלילה לזגג
וביקשו , שיגיע בדחיפות לביתו, ולא ימתין עד הבוקר, היות שהדבר אינו סובל דיחוי.
כשהגיע הזגג לבית, הצביע האדמו"ר על חלון שבור בביתו וביקשו לתקן אותו
בדחיפות כעת, עוד בטרם שיאיר הבוקר. הזגג התפלא עד מאוד והביע את תמיהתו , על מה
ולמה הדחיפות הזו, ומדוע לא יכול היה הרבי להמתין עד הבוקר?! ומדוע נקרא להגיע
בשעה מאוחרת זו ?! השיב לו הרב שיגלה
לו טעמו של דבר בתנאי שיבטיח לו , שלא יפרסם את הדברים בחייו, וזאת מכיוון שהזעיקו
בשעת לילה מאוחרת, זו ומגיע לו לדעת ולהבין את המניע לכך ואת חשיבות העניין. הזגג
הסכים, והרב סיפר את המניע לכך. ואכן, הזגג שמר את הדבר בליבו ופורסם רק לאחר
פטירתו של האדמו''ר.
וכך אמר לו הרבי: "כפי הידוע לך,
שורר ויכוח השקפתי מסוים ביני ובין ציבור אחר של יראי ה ' המונהג על ידי גדולי
תורה. והנה באמצע הלילה הרגשתי חבטה עזה בחלון חדרי, ולהפתעתי הרבה הבחנתי באבנים
המושלכות לעבר החלון. זריקת האבנים לא פסקה, עד שחלון זה נופץ ונשבר חושש אני חשש
ניכר כי משליכי האבנים נמנים על אותו ציבור החולק עליי. וחוששני עוד יותר , שאם
החלון יישאר כך, כשהוא מנותץ, עד אור הבוקר, והחסידים שלי יראו זאת,
עלולה להתלהט כאן מחלוקת עזה, ומכיוון שברצוני למנוע זאת, קראתי לך עכשיו, באמצע
הלילה , ומבקש שתתקן את החלון, שלא
יוודע הדבר! ."
לאחר התיקון שאל אותו רבנו כמה הוא רוצה בעד זה, אולם הלה ענה "
: איני מבקש כסף, אלא אני מחתן את בני בעוד זמן (וציין את התאריך) , ואני מאוד רוצה שהרבי ישתתף
בשמחה!", וכך להפתעת משמשיו , שלא הבינו מדוע רבנו רוצה ללכת ל'שבע ברכות'
לאדם שאינו מוכר כלל וכלל, השתתף רבנו בחתונה
חוויית השבוע שלי
,
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה