יום שלישי, 3 במרץ 2015

אמרי שפר י"ג אדר ה'תשע"ה

" איש יהודי היה בשושן הבירה ושמו מרדכי" מרדכי התנהג כיהודי לא רק בביתו או בבית-המדרש , אלא גם כשהלך בשושן הבירה התנהג כפי שיאה ליהודי להתנהג . הוא לא נהג כדעת האומרים ' היֵה יהודי בביתך ואדם בצאתך'. אנשים רבים מתים בגיל צעיר אבל לא נקברים עד שהם בגיל מבוגר (שמואל אייזיקוביץ) ''ישנו עם אחד מפוזר ומפורד בין העמים" "מפוזר –" בין העמים , "מפורד –" בינו לבין עצמו . "ודתיהם שונות מכל עם" "ודתיהם –" מצוות דתם מחייבות את היהודים להיות "שונות מכל עם –" להיות שונים בהנהגתם מכל העמים האחרים היהודי והפיל (המאור בתורה. גיליון 535) יהודי הלך לספארי באפריקה והוא ראה שמה חיות , אריות וכל מיני סוגים של חיות. איך הוא מסתובב בשטח הספארי הוא מבחין בפיל ששוכב על הבטן ולא יכול לקום. אמר הפיל ליהודי תעזור לי לקום אני כבר כמה ימים ככה לא יכול לקום ואני מבקש מה' שישלח מישהו שיעזור לי ,בבקשה תעזור לי. היהודי אמר לו איך אני ירים אותך אני שוקל 70 קילו ואתה כמה טונות זה לא אפשר . י אמר הפיל ליהודי אני יודע שאתם היהודים יש לכם עזרה מה' תתפלל אליו שיעזור לך וגם אני יבקש. . אותו יהודי לקח 2 עצים שם לפיל מתחת לידיים ועוד 2 עצים שם לו מתחת לרגליים והוא התחיל למשוך אותו מהאף משך משך עד שלבסוף הצליח להרים אותו. אותו הפיל שמח והודה ליהודי , אבל הפיל אמר ליהודי שהוא עשה נדר שמי שיצליח להרים אותו הוא ידרוס אותו. היהודי לא ידע מה לעשות ואמר לו אני עזרתי לך לקום ואתה רוצה עוד לדרוס אותי. אמר לו הפיל אין מה לעשות נדר זה נדר . אמר הפיל נקרא לחכם ונראה מה שהוא יגיד. מי זה החכם ? השועל. בא השועל אומר להם מה הבעיה!? אומר לו הפיל אני נדרתי שמי שיצליח להרים אותי אני ידרוס אותו וממשיך ואומר גם לשועל אם אתה לא תיפסוק כמוני אני יאכל גם אותך. אמר לו השועל אם נדרת אין מה לעשות , אבל קשה לי להאמין - ש 70 קילו יכול להריד כמה טונות. בוא ננסה עוד פעם אתה תשכב שוב והיהודי ינסה להרים אותך. אמר לו הפיל בסדר אני מסכים. שכב הפיל שוב ואומר לו השועל תנסה לקום. אומר לו הפיל לא יכול. אומר לו עוד פעם תנסה לקום אומר לו לא יכול. השועל בא ליהודי ואומר לו עכשו תשאיר אותו ככה ותברח... כך יצר הרע בהתחלה "לפתח" ואחר כך "רובץ" הורס את האדם אל תיתן לו להיכנס. חוויית השבוע שלי http://h-y.xwx.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה