יום שלישי, 19 במאי 2015

אמרי שפר כ"ט אייר ה'תשע"ה



אין לך מחלה קשה יותר מהיאוש.

     אסור לך לדון את הזולת במשקפיך שלך , רק אם תראה את הדברים מנקודת ראותו , תוכל לעזור לו ולהשיבו אל הדרך הנכונה .

     בקריאת התורה בכל שבתות השנה לא עשו הוספות, רק עלו שבעה, חוץ משבת במדבר לפני שבועות, עשו הרבה הוספות בקריאת התורה והעלו אנשים רבים , וההכנסות היו לתלמוד תורה לתינוקות של בית רבן. לוח ( "בהכנ ס כמנהגי הגר תשס''א")

·     חייב אדם להקדים פרנסתו לכל אדם, ואינו חייב לתת צדקה עד שתהיה לו פרנסתו - חייך קודמים לחיי אחיך. (ב"ן ב"רמב ספר הליקוטים)

50 חרדים גילו כי אינם יהודים כלל (נעמה גרין)
·         
·         בחורה חרדית בת 20 פנתה לאחרונה לבית הדין הרבני בנתניה, כחלק מהליך רשמי לפני נישואין. הבחורה, בת לאם גיורת, התבקשה להגיש את מסמכי הוריה, אך כאשר ראו הרבנים את מסמכי האם - נתקלו בדבר מה שאינו ברור להם. הם החליטו לפנות עם המסמכים לרבנות הראשית לישראל, על מנת להבין את תוקפם.
     הרב אלון ארביב, המזכיר הראשי של בית הדין, פנה לרבנות הראשית על מנת שיבדקו את מסמכיה של הנערה. הרב ארביב נדהם מתשובתה של הרבנות הראשית: "בית הדין שגייר אינו מוסמך לגייר. האישור שהוגש אינו בר תוקף ואינו מוכר על ידי הרבנות הראשית לישראל". על פי תשובתה של הרבנות הראשית, הנערה אינה יהודיה כיוון שאימה גוירה בבית דין שאינו מוסמך לגייר.
     בית הדין נוכח לתדהמתו כי משפחה חרדית שלמה אינה יהודיה, כיוון שהיהדות נקבעת על פי האם, וכיוון שגיורה של האם לא נעשה כהלכה, היא וכל צאצאיה אינם נחשבים יהודיים. זהו אסון משפחתי של 50 איש שחשך עליהם עולמם.
     הידיעה המסעירה הועברה למשפחה, שהגיעה נסערת לבית הדין. הטרגדיה גדולה יותר כיוון שלמשפחה ילדים נשואים, אשר ילדיהם גם הם הינם בחזקת גויים. בית הדין ערך בירור מעמיק נוסף על מנת להתיר את אם המשפחה, וכל בני המשפחה טבלו ביום מרוכז, במסגרת גיור מזורז. 
מקרה מצמרר זה מעיד כאלף עדים עד כמה חשובה השמירה על כללי ההלכה היהודית על כל פרטיהם.



חוויית השבוע שלי


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה