יום ראשון, 2 באוגוסט 2015

אמרי שפר י"ז מנחם אב ה'תשע"ה





״וכל חי שניסה פעם לקנות שכל יודע ומרגיש שהשכל הוא קנין ואינו עצם הקונה״
. (הרב אשלג)

מי שלא עושה לא טועה, אז תעשה, תתעה, תתמודד, ותתקדם. (שמואל אייזיקוביץ)

מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

מי שלא רוצה הפתעות, שלא ימדוד את המציאות מול ציפיות פנימיות.
(שמואל אייזיקוביץ)

הקשר בין הרבי מיליובאוויטש למארק צוקרברג (שרה כהן – התחברות)

בראיון שמסר לאחרונה למגזין יהודי בארה"ב, סיפר נשיא הרשת החברתית
'פייסבוק' מארק צוקרברג על הקשר המיוחד שלו לרבי מילובאוויטש, שהתחיל עוד
לפני שהגיח לעולם.
"לפני שנולדתי, להוריי היו שלוש בנות ואבי רצה בן זכר. הוריי ביקרו
אצל מספר רופאים, אך ללא הצלחה. כמעט שהגיעו לייאוש טוטאלי, עד שחבר
משפחה קרוב שהיה מקורב לחסידות חב"ד, יעץ לאבי לבקש את ברכת הרבי". כך,
בשנת 1982, מצא עצמו האב בניו יורק - מקום מושבו של הרבי. חיכה האב בתור
הארוך, וכשהגיע תורו ביקש את ברכת הרב לבן זכר. אלא שלמרבה הפלא, קודם
שנתן את ברכתו, שאל אותו הרבי במאור פנים האם הוא שומר תורה ומצוות.
משהודה האב שאינו שומר, הסביר לו הרב את משנתו ואת הפילוסופיה של חסידות
חב"ד ואף ביקש מהאב להתחייב ללמד ולחנך את הבן שיוולד לו - בחינוך יהודי.
"אבי הבטיח שיעשה כן, ואני נולדתי פחות מ-18 חודשים לאחר ברכת הרב", אמר
צוקרברג בחיוך.
אבל זה לא נגמר בזה: "כשהגיע בר המצווה שלי, אבי נתן לי את הדולר
הזה שקיבל מידיו של הרבי, וחזר על המסר שהוא שלח לי. שמרתי את הדולר, בלי
להקדיש לו יותר מדי תשומת לב. בעת לימודיי האקדמיים באוניברסיטה, החל
להיבנות אצלי אט-אט הרעיון של פייסבוק, ופתאום נזכרתי במה שאבי אמר לי.
הרגשתי שיש כאן קשר מסוים בין המסר שהרב שלח לי, ובין הרשת החברתית שלי.
כשהגיע זמן הקמת 'פייסבוק' כחברה פעילה, הייתה לי הרגשה שהגיע הזמן לעשות
שימוש בדולר, והפקדתי אותו בבנק ביום הקמת החברה".
"אמנם אני לא דתי, אבל אני יכול להעיד על האינטואיציה יוצאת הדופן של
האיש הזה (כוונתו לרבי מילובאוויטש - ש.כ) ואני מצטער שלא נפגשנו", הוסיף
צוקרברג בסיום הראיון..


חוויית השבוע שלי





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה