יום רביעי, 31 בדצמבר 2014

אמרי שפר י' טבת ה'תשע"ה

"חשוב כמו בן אדם חכם, דבר כמו בן אדם פשוט." (אריסטו) חשיבה זהירה מבטיחה תגובה חכמה יותר מפעולה פזיזה. (הרב נח ווינברג זצ''ל) "חשיבה לוגית תוביל אותך מנקודה A לנקודה B, הדימיון יוביל אותך לכל מקום." (אלברט איינשטיין) טוב לב אינו כרוך בגדוּלה, אך גדוּלה כרוכה בטוּב לב (אתניאוס) הניתוחים ... (ופריו מתוק) סיפר מו"ר הגאון יצחק זילברשטיין שליט"א: ניגש אליי אדם צעיר, וסיפר לי דבר-פלא גדול שהשתוממתי לשומעו. אבא שלי, מספר הצעיר, היה נזקק לעבור ניתוח מסוים, ומיד לאחר שהחלים, התפלאנו לשמוע שהוא צריך לעבור ניתוח נוסף, במקום אחר בגופו. הדברים לא נגמרו בכך, אלא בסדרת ניתוחים נוספת - אצל אימי ואחיי, ואף אחד לא יכול היה להסביר את פשר התופעה. בני המשפחה נחשבו לבריאים, ועל-פניו לא הייתה כל סיבה לניתוחים שהוזקקו בני המשפחה לעבור. יש לנו קרוב-משפחה חסיד גור, וכששמע על הצרות שפקדו אותנו, הציע לי לפקוד את ביתו של הרבי מגור, ה'פני מנחם' זי"ע. כמובן שהסכמתי, ובאתי אל הרבי. מיד לאחר שסיפרתי אודות הניתוחים 'המוזרים', פנה אלי הרבי, וביקש לדעת כיצד מתנהל אצלנו שולחן השבת... 'אודה ולא אבוש, שהשולחן נערך בביתנו לא בצורה הטובה ביותר', השיב הבן. 'האם מדברים בשולחן השבת שלכם על אנשים אחרים'? - המשיך הרבי לשאול. גם על שאלה זו השיב הבן בחיוב. עכשיו פנה הרבי, בשלישית, אל הבן, ושאל 'האם "מנתחים" אצלכם אנשים בשולחן שבת'? 'אם ארצה להיות כנה', ענה הבן, 'מוכרח אני להודות שגם זאת אנחנו עושים. במהלך הסעודה בשבת, עולים שמות של אנשים על השולחן, ואנחנו מנתחים אותם ואת מעשיהם'. 'הנה לך התשובה מדוע נאלצים בני המשפחה לעבור כל כך הרבה ניתוחים', אמר הרבי. 'אם תפסיקו לנתח אנשים על שולחן השבת, ותדברו בדברי תורה - ייפסקו בע"ה הניתוחים'. הבן שסיפר לי את הדברים, הוסיף וציין שיצא מחדרו של הרבי כשהוא מזועזע. 'כאשר סיפרתי לאבא את הדברים, הביע הסכמתו המיידית להפסיק את ה'ניתוחים' בשולחן השבת'. ומיד לאחר מכן, בס"ד פסקו הניתוחים חוויית השבוע שלי http://h-y.xwx.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה